@Pekka@feddit.nl avatar

Pekka

@Pekka@feddit.nl

This profile is from a federated server and may be incomplete. Browse more on the original instance.

Pekka,
@Pekka@feddit.nl avatar

Helaas heeft Nederland inderdaad veel te veel aan bedrijven belooft en alles, maar toegelaten voor economische groei. Het is erg vervelend voor de bedrijven die nu investeringen hebben gedaan, maar als we willen dat ons land leefbaar blijft moeten we echt wel wat gaan doen aan natuurherstel. Misschien gaat deze regeling te snel, maar ik hoop wel dat we nu een keer er echt wat aan gaan doen en niet alleen maar over blijven praten.

Pekka,
@Pekka@feddit.nl avatar

Ik ga af en toe met de Thalys en het is nu al een gedoe omdat de NS vaak niet op hoogte is van wat er in Frankrijk bij de SNCF gebeurt. Als we dan ook nog krijgen dat de vervoerders op zo'n traject gaan wijzigen en dat we straks niet meer één portaal hebben voor het kopen van alle internationale treintickets zou het hele systeem een stuk lastiger kunnen worden voor reizigers.

Mogelijk krijgen we wel meer treinen zo en zou het ook goedkoper kunnen worden. Maar ik vind het geen goed idee als we het hier in Nederland wel buitenlandse staatsbedrijven toelaten die in hun eigen land de concessie gewoon krijgen, zonder dat concurrenten daar mee kunnen doen. Dan moeten die landen ook hun spoor openstellen.

Pekka,
@Pekka@feddit.nl avatar

Het zou inderdaad een heel goed idee zijn als de EU zich hier iets meer op zou richten. Op dit moment is het ook erg lastig om nieuwe internationale trajecten op te zetten of ervoor te zorgen dat ze ook echt sneller en beter worden. Met het beperkte aantal treinen wat nu rijdt en de hoge kosten gaat het heel moeilijk worden om mensen te overtuigen de trein te pakken in plaats van het vliegtuig.

Pekka,
@Pekka@feddit.nl avatar

Ja, het zal inderdaad lastiger zijn met de beperkte capaciteit op het spoor. Het zou wel mooi zijn als er wat echt commerciële partijen komen die echt gaan proberen om goedkope internationale ritten op te zetten. Helaas zijn de meeste vervoerders gewoon weer onderdeel van een ander buitenlands staatsbedrijf, daar verwacht ik niet zo veel van.

  • All
  • Subscribed
  • Moderated
  • Favorites
  • localhost
  • All magazines
  • Loading…
    Loading the web debug toolbar…
    Attempt #