Ik heb een paar weken terug geprobeerd om 24 uur lang veganistisch te eten. Een dag geen vlees was niet echt het probleem, maar ei en melk vermijden was erg lastig. Alternatieven als havermelk vond ik erg lekker, maar toch had ik moeite om de hele dag vol te houden.
In plaats directe alternatieven te vinden op gerechten ben ik overgegaan naar andere gerechten. Ik vindt het ook heel moeilijk in een niet vega keuken om dan veganistische te eten.
Meh, ik wil best wat minderen maar veganist zit er echt niet in. Ik vind dat de oplossing vooral bij de bedrijven/overheden gezocht moet worden. Alleen grote centrale maatregelen kunnen de lasten verlichten.
Als ze geen reclame zouden maken e.d. dan zou ik je een punt geven maar dat is niet zo.
Bedrijven gaan niet zomaar veranderen en de mens gaat niet in een keer geen vlees meer eten. als je dat wil bespoedigen zijn er maatregelen nodig. Zeker in de crisis die we nu ervaren.
Nu hebben we het niet eens gehad over verkeer en de industrie want boeren zijn niet de enige 'daders'.
Veganist is voor veel mensen nog een stap te ver (omdat ze het moeilijk vinden, omdat ze het meteen perfect willen doen), maar als de meeste mensen flexitariër zouden worden, met minstens 1 dag per week vegatarisch (niet eens persé veganistisch) zou het al heel veel schelen. Als we mensen direct een hele grote ommezwaai opdringen, gaat het niet lukken. Kleine haalbare stapjes zijn voor de meesten makkelijker om de omslag te maken.
Inplaats voor anderen te spreken, doe het zelf anders eerst, of niet 🤷 . Als; de vermindering van de biodiversiteit, grootschalig water verbruik van de melk en vlees industrie, je iets boeit zijn er mogelijkheden om er minder aan mee te doen.
Geen vlees meer eten maakt inderdaad gewoon al een groot verschil. Ikzelf eet eigenlijk bijna geen vlees meer en probeer ook voor andere dingen veganistische alternatieven te kiezen. En dat is gewoon begonnen met een dag in de week geen vlees eten.
Ik merk wel dat het heel lastig is in restaurants, vaak zijn de vegetarische keuzes vrij duur voor wat je krijgt en is er erg weinig keuze. Laat staan dat ze ook nog veganistische opties aanbieden.
Helaas leert de geschiedenis ons dat zelfs als er grote hongersnoden zijn mensen hun eetpatroon bijna niet aanpassen.
De aardappel is met moeite geïntroduceerd in Europa, omdat mensen weigerde het te eten, ondanks dat er in de tijd dat de aardappel werd geïntroduceerd hongersnood n Europa was.
Natuurlijk was er toen ook nog wel stukje bijgeloof en religie wat daar een rol in speelde.
Maar als je ziet hoe mensens soms reageren als je voorstelt dat minder vlees eten ook optie is, zou je ook denken dat er een soort religieuze overtuiging achter zit.
Ik ga af en toe met de Thalys en het is nu al een gedoe omdat de NS vaak niet op hoogte is van wat er in Frankrijk bij de SNCF gebeurt. Als we dan ook nog krijgen dat de vervoerders op zo'n traject gaan wijzigen en dat we straks niet meer één portaal hebben voor het kopen van alle internationale treintickets zou het hele systeem een stuk lastiger kunnen worden voor reizigers.
Mogelijk krijgen we wel meer treinen zo en zou het ook goedkoper kunnen worden. Maar ik vind het geen goed idee als we het hier in Nederland wel buitenlandse staatsbedrijven toelaten die in hun eigen land de concessie gewoon krijgen, zonder dat concurrenten daar mee kunnen doen. Dan moeten die landen ook hun spoor openstellen.
Ik ben wel benieuwd wat de ontwikkelingen hier gaan worden eigenlijk. Want in zekere zin lijkt die concurrentie wel nodig om de prijzen naar beneden te werken en internationaal reizen met de trein interessanter te maken. Als ik het mij goed herinner heeft de luchtvaartindustrie destijds eenzelfde transitie ondergaan. Want uiteindelijk hebben budget-airlines vliegen best populair gemaakt en is die industrie daardoor best wel veranderd. Waar ik denk ik vooral mee zit dan is infrastructuur hier in Nederland. Want uiteindelijk moeten we regionaal vervoer ook niet in de weg gaan zitten...
Ja, het zal inderdaad lastiger zijn met de beperkte capaciteit op het spoor. Het zou wel mooi zijn als er wat echt commerciële partijen komen die echt gaan proberen om goedkope internationale ritten op te zetten. Helaas zijn de meeste vervoerders gewoon weer onderdeel van een ander buitenlands staatsbedrijf, daar verwacht ik niet zo veel van.
Ooit had je mensen zitten bij de ns die wisten wat er gaande was bij de buitenlandse vervoerders omdat dat specifiek hun vak was. Die zijn weg bezuinigd voor automatische systemen, die niet, met elkaar kunnen communiceren.
Ik was me niet echt bewust van het bestaan van deze trein. Ergens voelt het wel een beetje als geldverspilling en ook een beetje elitair. Aan de andere kant is het wel echt een harde flex om gewoon je bezoek te ontvangen in een een koninklijke trein bij een staatsbezoek. Opzich wel begrijpelijk dat ze er nu mee stoppen, want ik denk niet dat het goede PR voor het koningshuis was geweest om nu een nieuwe trein aan te schaffen
Inderdaad, ze kunnen het nu beter even rustig aan doen met grote uitgaven. De meeste mensen zijn dat gedoe met het vakantiehuis en de vakantie tijdens corona tijd nog niet vergeten. Al moeten we natuurlijk wel een goede indruk blijven maken bij staatsbezoeken van buitenlandse staatshoofden, maar dat kan vast op een efficiëntere manier.
Een Leffe dubbel gevoel? Ab-InBev is misschien wel een even grote meerhoofdige draak als Unilever. Ze schrikken er ook niet voor terug om receptuur aan te passen voor schaalvergroting en marge.
Of dat ook het geval gaat zijn voor chocolade, dat niet nog blijken. Maar om een dergelijke familie bierbrouwer te noemen is als Albert Heijn (de firma) een grootgrutter noemen.
Ik heb het altijd een raar idee gevonden die koninklijke rijtuigen, voor staatsbezoeken misschien wel handig, maar voor privéritten van het koningshuis lijkt me dit veel te duur en veel te opvallend ten opzichte van gewoon een auto gebruiken. En rijzen met limousine zal waarschijnlijk net zo comfortabel zijn (al vallen die ook behoorlijk op). Misschien dat het wel mee helpt ter promotie van de treinen dat het koningshuis ook de trein gebruikt?
Ik heb ook wel eens een andere munt gekregen, ik denk een 10 franc munt? Dat was toch wel jammer. Gelukkig gebruik ik tegenwoordig mijn pinpas voor alles.
Ik lees net wel dat een 10 Baht munt (25 cent waard) waarschijnlijk geaccepteerd wordt door automaten ipv 2 euro. Toch lekker goedkope cola zo.
Dit idee heb ik ook. Er wordt nog wel eens gezegd dat Nederland zo tolerant is, maar volgens mij lijkt onverschillig me een betere beschrijving. Pas als het iemand persoonlijk raakt boeit het men. Toeslagenaffaire? Boeie, geen last van. Natuur? Boeie, ik hoef geen gras te maaien in mijn tegeltuin.
En het helpt dan natuurlijk ook niet dat de meeste mensen geen idee hebben waar het over gaat, en dat lange termijn denken niet echt een sterke eigenschap is van de mensheid in het algemeen.
het stemgedrag van nederland wordt een stuk makkelijker te begrijpen als je in gedachte houdt dat de gemiddelde Nederlander niet meer in de schoolbanken zit, geen toeslagenouder is, niet met het OV hoeft of gaat, niet in de buurt van Schiphol of tata woont, al een woning heeft (die steeds meer waard wordt), niet in het onderwijs of de zorg werkt, niet mishandeld is door de politie want je zou ze niet dood bij een demonstratie vinden...
Helaas heeft Nederland inderdaad veel te veel aan bedrijven belooft en alles, maar toegelaten voor economische groei. Het is erg vervelend voor de bedrijven die nu investeringen hebben gedaan, maar als we willen dat ons land leefbaar blijft moeten we echt wel wat gaan doen aan natuurherstel. Misschien gaat deze regeling te snel, maar ik hoop wel dat we nu een keer er echt wat aan gaan doen en niet alleen maar over blijven praten.
nieuws
Active
This magazine is from a federated server and may be incomplete. Browse more on the original instance.