Ik was me niet echt bewust van het bestaan van deze trein. Ergens voelt het wel een beetje als geldverspilling en ook een beetje elitair. Aan de andere kant is het wel echt een harde flex om gewoon je bezoek te ontvangen in een een koninklijke trein bij een staatsbezoek. Opzich wel begrijpelijk dat ze er nu mee stoppen, want ik denk niet dat het goede PR voor het koningshuis was geweest om nu een nieuwe trein aan te schaffen
Inderdaad, ze kunnen het nu beter even rustig aan doen met grote uitgaven. De meeste mensen zijn dat gedoe met het vakantiehuis en de vakantie tijdens corona tijd nog niet vergeten. Al moeten we natuurlijk wel een goede indruk blijven maken bij staatsbezoeken van buitenlandse staatshoofden, maar dat kan vast op een efficiëntere manier.
Ik heb het altijd een raar idee gevonden die koninklijke rijtuigen, voor staatsbezoeken misschien wel handig, maar voor privéritten van het koningshuis lijkt me dit veel te duur en veel te opvallend ten opzichte van gewoon een auto gebruiken. En rijzen met limousine zal waarschijnlijk net zo comfortabel zijn (al vallen die ook behoorlijk op). Misschien dat het wel mee helpt ter promotie van de treinen dat het koningshuis ook de trein gebruikt?
Hopelijk houden ze zich gewoon aan hun missie om eerlijke chocola te blijven verkopen. Ik denk dat de waarde van het bedrijf hard achteruit zou gaan als er een aantal schandalen ontstaan en deze investeringsmaatschappij lijkt meer te beleggen in bedrijven die zich richten op duurzame en high quality producten, dus hopelijk begrijpen zij dat ook. Maar ik ben het er wel mee eens. dat het er meestal niet beter van wordt.
Mee eens, nu is de eerlijke cholade productie een unique selling point. En legitimeert de hogere prijs die je er voor betaalt. Als blijkt dat ze net zo uitbuiten als de andere fabrikanten, dan blijft het alleen nog maar een duur choco merk zonder iets extra.
Ik heb ook wel eens een andere munt gekregen, ik denk een 10 franc munt? Dat was toch wel jammer. Gelukkig gebruik ik tegenwoordig mijn pinpas voor alles.
Ik lees net wel dat een 10 Baht munt (25 cent waard) waarschijnlijk geaccepteerd wordt door automaten ipv 2 euro. Toch lekker goedkope cola zo.
Dit idee heb ik ook. Er wordt nog wel eens gezegd dat Nederland zo tolerant is, maar volgens mij lijkt onverschillig me een betere beschrijving. Pas als het iemand persoonlijk raakt boeit het men. Toeslagenaffaire? Boeie, geen last van. Natuur? Boeie, ik hoef geen gras te maaien in mijn tegeltuin.
En het helpt dan natuurlijk ook niet dat de meeste mensen geen idee hebben waar het over gaat, en dat lange termijn denken niet echt een sterke eigenschap is van de mensheid in het algemeen.
het stemgedrag van nederland wordt een stuk makkelijker te begrijpen als je in gedachte houdt dat de gemiddelde Nederlander niet meer in de schoolbanken zit, geen toeslagenouder is, niet met het OV hoeft of gaat, niet in de buurt van Schiphol of tata woont, al een woning heeft (die steeds meer waard wordt), niet in het onderwijs of de zorg werkt, niet mishandeld is door de politie want je zou ze niet dood bij een demonstratie vinden...
Helaas heeft Nederland inderdaad veel te veel aan bedrijven belooft en alles, maar toegelaten voor economische groei. Het is erg vervelend voor de bedrijven die nu investeringen hebben gedaan, maar als we willen dat ons land leefbaar blijft moeten we echt wel wat gaan doen aan natuurherstel. Misschien gaat deze regeling te snel, maar ik hoop wel dat we nu een keer er echt wat aan gaan doen en niet alleen maar over blijven praten.
Ik moest recent kaartjes kopen naar Oostenrijk en ik vond NS Internationaal toch ook al niet goed werken, de helpdesk raadde aan te bestellen via ÖBB. Ik hoop dat ze juist beter hun best gaan doen bij NS Internationaal of dat er vanuit de EU kwaliteitseisen aan internationale treinen kunnen worden gesteld, gelijkzo NL eisen stelt aan het nationale treinennetwerk.
Het zou inderdaad een heel goed idee zijn als de EU zich hier iets meer op zou richten. Op dit moment is het ook erg lastig om nieuwe internationale trajecten op te zetten of ervoor te zorgen dat ze ook echt sneller en beter worden. Met het beperkte aantal treinen wat nu rijdt en de hoge kosten gaat het heel moeilijk worden om mensen te overtuigen de trein te pakken in plaats van het vliegtuig.
Er wordt inmiddels hard gewerkt aan de implementatie van een europese communicatie-standaard (OSDM) tussen rail aanbieders. Het zal nog wel een paar jaar duren voor het volledig overal is uitgerold, maar de verbetering zit er aan te komen.
Ik ga af en toe met de Thalys en het is nu al een gedoe omdat de NS vaak niet op hoogte is van wat er in Frankrijk bij de SNCF gebeurt. Als we dan ook nog krijgen dat de vervoerders op zo'n traject gaan wijzigen en dat we straks niet meer één portaal hebben voor het kopen van alle internationale treintickets zou het hele systeem een stuk lastiger kunnen worden voor reizigers.
Mogelijk krijgen we wel meer treinen zo en zou het ook goedkoper kunnen worden. Maar ik vind het geen goed idee als we het hier in Nederland wel buitenlandse staatsbedrijven toelaten die in hun eigen land de concessie gewoon krijgen, zonder dat concurrenten daar mee kunnen doen. Dan moeten die landen ook hun spoor openstellen.
Ik ben wel benieuwd wat de ontwikkelingen hier gaan worden eigenlijk. Want in zekere zin lijkt die concurrentie wel nodig om de prijzen naar beneden te werken en internationaal reizen met de trein interessanter te maken. Als ik het mij goed herinner heeft de luchtvaartindustrie destijds eenzelfde transitie ondergaan. Want uiteindelijk hebben budget-airlines vliegen best populair gemaakt en is die industrie daardoor best wel veranderd. Waar ik denk ik vooral mee zit dan is infrastructuur hier in Nederland. Want uiteindelijk moeten we regionaal vervoer ook niet in de weg gaan zitten...
Ja, het zal inderdaad lastiger zijn met de beperkte capaciteit op het spoor. Het zou wel mooi zijn als er wat echt commerciële partijen komen die echt gaan proberen om goedkope internationale ritten op te zetten. Helaas zijn de meeste vervoerders gewoon weer onderdeel van een ander buitenlands staatsbedrijf, daar verwacht ik niet zo veel van.
Ooit had je mensen zitten bij de ns die wisten wat er gaande was bij de buitenlandse vervoerders omdat dat specifiek hun vak was. Die zijn weg bezuinigd voor automatische systemen, die niet, met elkaar kunnen communiceren.
Het feit dat bij de introductie van STAP zeer beperkt is nagedacht over het beheren en toetsen van cursusaanbod is bijzonder. Het geeft mij het gevoel dat er weinig interesse en budget moet zijn geweest.
Er moest vooral zo snel mogelijk geld naar aanbieders gescheept worden. Het lijkt dus niet te zijn gegaan om de mensen zelf die wel veel baat hebben bij een goede cursus of opleiding.
nieuws
Newest
This magazine is from a federated server and may be incomplete. Browse more on the original instance.