nieuws

This magazine is from a federated server and may be incomplete. Browse more on the original instance.

Emil, in Twittergebruikers ervaren hinder van nieuwe beperkingen

Musk heeft inmiddels de beperkingen weer grotendeels ongedaan gemaakt en de zwarte piet wordt nu afgeschoven op bots

OptimusPrime, in Kabinet geeft dringend advies aan scholen: telefoon uit de klas
@OptimusPrime@lemmy.moonling.nl avatar

Het lijkt mij moeilijk te handhaven, kijk maar op werkplekken zoals winkels. VInd het wel een goede zaak.

Mijn ervaring is, duidelijke afspraken maken aan het begin van het jaar, in dit geval. Zwart op wit vastleggen, al is het maar voor de vorm. Dit moet dan wel individueel per leerling gedaan worden. Wellicht dat je dan meer draagvlak kan creëren.

Een mooie kans om gelijk een lesje "verantwoordelijkheid nemen" mee te geven.

InfraRoodborstje, in Veiling FM-frequenties van start, wat gaat er veranderen op de radio?

Helaas is Kink teveel op rock muziek gericht, ik luister daarom al jaren naar Studio Brussel. Een Nederlandse tegenhanger zou ik zeer waarderen. Wel jammer dat ik dan niet meer op de hoogte ben van de files op de Antwerpse ring.

Azeon, in Veiling FM-frequenties van start, wat gaat er veranderen op de radio?

Wordt er nog wel naar de radio geluisterd?

Jazeker! Op kantoor heeft elke afdeling wel een radio staan en ik luister zelf graag BNR als ik in de auto zit.

BarelyOriginal, in Veiling FM-frequenties van start, wat gaat er veranderen op de radio?

Blijkbaar wel, want KINK wil heel graag ook fm gaan uitzenden

max,

KINK is wel leuk voor als je even uitgekeken bent op je spotify lijsten.

midas, in Veiling FM-frequenties van start, wat gaat er veranderen op de radio?

Ik luister alleen maar tijdens korte ritjes naar de radio / als 't te veel moeite is om m’n telefoon in de stekker te steken

Jorenbro, in Vluchtelingen op Lesbos zijn een verdienmodel voor yoga-influencer: ‘Kanonnen, er is geld nodig’

Tof onderzoek! Wel jammer dat het verhaal geen ‘gouden randje’ heeft.

Flashback956, in Albert Heijn laat nog steeds verkeerde prijzen zien in supermarkten
@Flashback956@feddit.nl avatar

Eén van de voordelen van online boodschappen, de prijs is altijd correct.

sci,

Webshops maken inderdaad nooit foutjes.

wonen360.nl/…/klanten-leen-bakker-slaan-hun-slag-…

Flashback956,
@Flashback956@feddit.nl avatar

Sure, alleen dit zijn foutjes in het voordeel van de klant. Ik acht de kans klein dat een webshop bij de ‘kassa’ opeens andere prijzen laat zien.

Doll_Tow_Jet-ski, in Albert Heijn laat nog steeds verkeerde prijzen zien in supermarkten

en ik neem aan dat deze fouten nooit in het voordeel van de klanten zijn

PrestigiousBroccoli,

In een eerder artikel was het bij sommige andere supermarkten wel in het voordeel van de klant. Maar bij AH en Jumbo eigenlijk nooit

stux, in Verkoper zelfdodingsmiddel voor rechter: 'Moeten zelf kunnen beslissen'
@stux@geddit.social avatar

Wow… Grim Reaper als beroep

PrestigiousBroccoli, in Twittergebruikers ervaren hinder van nieuwe beperkingen

Ik hoop dat mensen hierdoor naar mastodon gaan. Mastodon heeft nu ineens een echt voordeel tegenover Twitter.

Ook vraag ik mij af of /u/spez dit ook gaat doen met Reddit, door het praktisch sluiten van de api is de kans groot dat Reddit met dezelfde problemen te maken gaat krijgen.

Incoherent,

Dit zal toch primair technisch onvermogen zijn, of niet?

C_M,

Met de geruchten dat ze google niet betaalden en dat dat eind juni zou ophouden, lijkt het er wel op. Anders is heel toevallig. En dan zou denk ook wat beter gekeken worden wat redelijke limieten zijn in plaats van ze al 2 keer te wijzigen binnen een dag

johan,
@johan@feddit.nl avatar

Denk niet dat het voor reddit een probleem wordt. Twitter heeft heel veel geld verspild en is op deze manier kosten aan het besparen denk ik.

DraughtGlobe, in ‘NS-baas Koolmees wil treinkaartje in de spits tientallen procenten duurder maken’

Relevant NRC artikel van oktober: nrc.nl/…/ns-concurrenten-starten-procedure-a40608…

De Tweede kamer wil het hoofdrailnet vanaf 2025 opnieuw toekennen aan de NS, zonder dat mogelijke concurrenten hier een bod op mogen doen. Er is nu een bodemprocedure gaande omdat dit niet helemaal de bedoeling blijkt te zijn.

Stiekem hoop ik dat de NS vanaf 2025 hierdoor zijn bestaansrecht verliest, helemaal door dit nieuws. De trein moet veel toegankelijker worden imo, ook voor mensen met minder inkomen. Of een andere partij dit wel kan bewerkstelligen, weet ik niet, maar de NS gaat hier in ieder geval niet voor zorgen.

Incoherent,

Een echte commerciele partij die het spoor uitbaat in Nederland wordt nog een grotere ramp.
Het commercialiseren van een dienst die Nederland op grote schaal nodig heeft om files te beperken en milieudoelen te halen, kost nou eenmaal geld. Daar moet je niet een winstmodel van willen maken, dat moeten we samen financieren.

johan, in ‘NS-baas Koolmees wil treinkaartje in de spits tientallen procenten duurder maken’
@johan@feddit.nl avatar

Echt helemaal fout dit. Je hebt nu al een dal-korting abonnement waarmee je buiten de spits 40% korting krijgt. €6 per maand geloof ik, dat haal je er echt super snel uit.

Straks wordt de spits duurder en verdwijnt dat abonnement ongetwijfeld, want ja buiten de spits is dan sowieso al goedkoper.

Incoherent,

Als werkgevers je kaartje betalen dan heb je daar niets aan. Maar je hebt gelijk dat ze een kant op moeten werken, want met een dal abbo en een spits toeslag wordt het alleen maar onduidelijk

oploskoffie, in ‘NS-baas Koolmees wil treinkaartje in de spits tientallen procenten duurder maken’

Jammer dit, de prijs voor de NS is inderdaad nu al best wel pittig als je hem regelmatig moet nemen. Dan wordt de auto weer financieel aantrekkelijker…

Flashback956, in ‘NS-baas Koolmees wil treinkaartje in de spits tientallen procenten duurder maken’
@Flashback956@feddit.nl avatar

Alsof mensen voor hun plezier gaan reizen in de spits, gaat de NS het nog leuker maken door de prijzen te verhogen.

  • All
  • Subscribed
  • Moderated
  • Favorites
  • nieuws@feddit.nl
  • localhost
  • All magazines
  • Loading…
    Loading the web debug toolbar…
    Attempt #