Alleen als ik in de verkeerde auto zit waar mijn telefoon niet is gekoppeld. En dan alsnog teveel reclame en gebrabbel in het halfuurtje naar mijn werk.
Overbieden op huurwoningen klinkt echt als een heel gek idee. Vooral omdat je dan nu veel geld wil betalen voor de woning, maar dat is die woning niet meer waard zodra de markt wat gekalmeerd is.
Huren is toch vaak al veel duurder dan een huis kopen en gewoon de hypotheek betalen, dit maakt huren echt nog minder aantrekkelijk. Je mag dan echt blij zijn als je gewoon een huis kan kopen.
Het was op dat moment een bijzonder tragische gebeurtenis, maar niet met opzet vanuit de regering. Ik begrijp eigenlijk wel dat bedrijven die gewoon handel drijven dat willen blijven doen, dat gebeurt op een heel ander niveau tussen mensen die hier niets mee te maken hebben. Een compensatie vanuit Rusland zou op zijn plaats zijn, na onderzoek rond schuldigen.
Bij opzettelijk georganiseerde acties (zoals richting Georgië 2008 / de Krim eerder dan MH17 in 2014 en nu uiteraard Oekraïene) kun je in mijn beleving wel strenger beleid hanteren.
Wachtlijsten, groeiende armoede, en problemen met asielzoekers. Dat zijn ook allemaal wel typische problemen die in Nederland met regelmaat komen en gaan.
Ik heb het altijd een raar idee gevonden die koninklijke rijtuigen, voor staatsbezoeken misschien wel handig, maar voor privéritten van het koningshuis lijkt me dit veel te duur en veel te opvallend ten opzichte van gewoon een auto gebruiken. En rijzen met limousine zal waarschijnlijk net zo comfortabel zijn (al vallen die ook behoorlijk op). Misschien dat het wel mee helpt ter promotie van de treinen dat het koningshuis ook de trein gebruikt?
Ik ga af en toe met de Thalys en het is nu al een gedoe omdat de NS vaak niet op hoogte is van wat er in Frankrijk bij de SNCF gebeurt. Als we dan ook nog krijgen dat de vervoerders op zo'n traject gaan wijzigen en dat we straks niet meer één portaal hebben voor het kopen van alle internationale treintickets zou het hele systeem een stuk lastiger kunnen worden voor reizigers.
Mogelijk krijgen we wel meer treinen zo en zou het ook goedkoper kunnen worden. Maar ik vind het geen goed idee als we het hier in Nederland wel buitenlandse staatsbedrijven toelaten die in hun eigen land de concessie gewoon krijgen, zonder dat concurrenten daar mee kunnen doen. Dan moeten die landen ook hun spoor openstellen.
Ik ben wel benieuwd wat de ontwikkelingen hier gaan worden eigenlijk. Want in zekere zin lijkt die concurrentie wel nodig om de prijzen naar beneden te werken en internationaal reizen met de trein interessanter te maken. Als ik het mij goed herinner heeft de luchtvaartindustrie destijds eenzelfde transitie ondergaan. Want uiteindelijk hebben budget-airlines vliegen best populair gemaakt en is die industrie daardoor best wel veranderd. Waar ik denk ik vooral mee zit dan is infrastructuur hier in Nederland. Want uiteindelijk moeten we regionaal vervoer ook niet in de weg gaan zitten...
Ja, het zal inderdaad lastiger zijn met de beperkte capaciteit op het spoor. Het zou wel mooi zijn als er wat echt commerciële partijen komen die echt gaan proberen om goedkope internationale ritten op te zetten. Helaas zijn de meeste vervoerders gewoon weer onderdeel van een ander buitenlands staatsbedrijf, daar verwacht ik niet zo veel van.
Ooit had je mensen zitten bij de ns die wisten wat er gaande was bij de buitenlandse vervoerders omdat dat specifiek hun vak was. Die zijn weg bezuinigd voor automatische systemen, die niet, met elkaar kunnen communiceren.
nos.nl
Top