Bij Google kun je Inactiviteitsvoorkeuren opgeven. Dus als je x tijd niet inlogd dan krijgt persoon y toegang tot je account. Nuttig als je bijv gmail gebruik en daar veel accounts aan hebt hangen.
Eigenlijk is dit wel een heel belangrijk punt, je wil het daar eigenlijk niet over hebben, maar naast natuurlijk het delen van wachtwoorden zit je ook nog met allerlei services die vooral jij begrijpt en je partner of vrienden alleen maar gebruiken. Het is eigenlijk geen gek idee om ook dat soort zeken eens te bespreken; wat moet er bijvoorbeeld met je website, apps en andere applicaties die je host, gebeuren en wie zou dat dan over kunnen nemen.
Had ooit eens een idee voor een App (coffr.me) dat je een soort van plannetje laat opstellen voor wat er moet gebeuren als je dood gaat. Niet alleen wat zijn je wensen voor een begrafenis oid, maar ook hoe kom je bij de familie foto's die op de NAS in huis staan. Toch maar eens kijken of ik er iets mee kan.
Ik heb dat opgelost via Google Inactive Account Manager. Die heb ik zodanig ingesteld dat als ik 3 maanden inactief ben (en dus dood ben of in coma lig) mijn naasten automatisch een mail krijgen met mijn gegevens erin. In mijn Google account heb ik instructies opgeslagen hoe ze bijvoorbeeld bij mijn Bitwarden kunnen komen (en in mijn telefoon voor 2FA etc.).
Voor mijn scriptie had ik een vergelijkbaar idee. Nu staat die door omstandigheden tijdelijk op pauze, maar wie weet kunnen we elkaar er mettertijd mee helpen :) Ondertussen bestaat afternote al een tijdje maar dat project lijkt inactief en kan wat mij betreft nog verbeterd worden. Misschien heb je daar iets aan in de vorm van inspiratie.
Wat gebeurt er eigenlijk met abonnementen die gekoppeld zijn aan een bankrekening/creditcard/Paypal van een overledene? Worden die stopgezet zodra de automatische incasso's niet meer doorkomen?
Hangt heel erg van de dienst af denk ik, maar volgens mij gaat niks automatisch. Je eigen bank is wel een redelijk centrale schakel dus zodra die het weet zullen een hoop andere diensten het 'horen'. PayPal zit er waarschijnlijk los van dus die moet het echt expliciet langs zien komen.
Dit is echt diep triest, met name omdat we dit amper zelf op kunnen lossen. In ieder geval zouden we hier collectief aan moeten werken, maar ik heb het idee dat de meeste mensen het druk hebben met dingen die ze op het moment belangrijker vinden, of hier niets actief aan willen doen als dat betekent dat op korte termijn hun kwaliteit van leven er op achteruit zou gaan.
Hier in mijn bubbel (Randstad, hoger opgeleid) wordt dit anders toch heel serieus genomen. Maar wat kun je doen, als je al groen hebt gestemd in de waterschapsverkiezingen? Behalve minder verbruiken, natuurlijk.
Thuis minder water gebruiken lijkt natuurlijk een goed idee, maar het waterverbruik van huishoudens is verwaarloosbaar vergeleken met de industrie, alle huishoudens samen gebruiken echt maar 1 of 2 procent van al het leidingwater. De echte winst valt te behalen bij de industrie en ik heb geen idee hoe je daar als individu impact op kan hebben, minder consumeren denk ik?
Er is zeker wel een oplossing voor, maar dat wordt grotendeels door de agrarische sector tegengehouden. De oplossing is meer water vasthouden.
Dat wil zeggen dat we het grondwaterpeil in veel gebieden moeten verhogen en een heel groot deel van de sloten moeten opvullen. Nederland is helemaal ingericht om water af te voeren, maar die strategie is niet meer van deze tijd. Het grondwaterpeil verhogen is iets dat vrij eenvoudig zou kunnen maar de boeren zitten daar in veel gebieden niet op te wachten omdat dit het bewerken van hun grond moeilijker maakt.
Je zou het zelfs nog een tandje terug kunnen draaien. Cursussen hadden gewoon vooraf gekeurd moeten worden. Bijvoorbeeld via het NTRO keurmerk, zodat de overheid kwaliteitseisen had kunnen stellen aan opleidingen.
Het feit dat bij de introductie van STAP zeer beperkt is nagedacht over het beheren en toetsen van cursusaanbod is bijzonder. Het geeft mij het gevoel dat er weinig interesse en budget moet zijn geweest.
Er moest vooral zo snel mogelijk geld naar aanbieders gescheept worden. Het lijkt dus niet te zijn gegaan om de mensen zelf die wel veel baat hebben bij een goede cursus of opleiding.
Ik ga af en toe met de Thalys en het is nu al een gedoe omdat de NS vaak niet op hoogte is van wat er in Frankrijk bij de SNCF gebeurt. Als we dan ook nog krijgen dat de vervoerders op zo'n traject gaan wijzigen en dat we straks niet meer één portaal hebben voor het kopen van alle internationale treintickets zou het hele systeem een stuk lastiger kunnen worden voor reizigers.
Mogelijk krijgen we wel meer treinen zo en zou het ook goedkoper kunnen worden. Maar ik vind het geen goed idee als we het hier in Nederland wel buitenlandse staatsbedrijven toelaten die in hun eigen land de concessie gewoon krijgen, zonder dat concurrenten daar mee kunnen doen. Dan moeten die landen ook hun spoor openstellen.
Ik ben wel benieuwd wat de ontwikkelingen hier gaan worden eigenlijk. Want in zekere zin lijkt die concurrentie wel nodig om de prijzen naar beneden te werken en internationaal reizen met de trein interessanter te maken. Als ik het mij goed herinner heeft de luchtvaartindustrie destijds eenzelfde transitie ondergaan. Want uiteindelijk hebben budget-airlines vliegen best populair gemaakt en is die industrie daardoor best wel veranderd. Waar ik denk ik vooral mee zit dan is infrastructuur hier in Nederland. Want uiteindelijk moeten we regionaal vervoer ook niet in de weg gaan zitten...
Ja, het zal inderdaad lastiger zijn met de beperkte capaciteit op het spoor. Het zou wel mooi zijn als er wat echt commerciële partijen komen die echt gaan proberen om goedkope internationale ritten op te zetten. Helaas zijn de meeste vervoerders gewoon weer onderdeel van een ander buitenlands staatsbedrijf, daar verwacht ik niet zo veel van.
Ooit had je mensen zitten bij de ns die wisten wat er gaande was bij de buitenlandse vervoerders omdat dat specifiek hun vak was. Die zijn weg bezuinigd voor automatische systemen, die niet, met elkaar kunnen communiceren.
Ik moest recent kaartjes kopen naar Oostenrijk en ik vond NS Internationaal toch ook al niet goed werken, de helpdesk raadde aan te bestellen via ÖBB. Ik hoop dat ze juist beter hun best gaan doen bij NS Internationaal of dat er vanuit de EU kwaliteitseisen aan internationale treinen kunnen worden gesteld, gelijkzo NL eisen stelt aan het nationale treinennetwerk.
Het zou inderdaad een heel goed idee zijn als de EU zich hier iets meer op zou richten. Op dit moment is het ook erg lastig om nieuwe internationale trajecten op te zetten of ervoor te zorgen dat ze ook echt sneller en beter worden. Met het beperkte aantal treinen wat nu rijdt en de hoge kosten gaat het heel moeilijk worden om mensen te overtuigen de trein te pakken in plaats van het vliegtuig.
Er wordt inmiddels hard gewerkt aan de implementatie van een europese communicatie-standaard (OSDM) tussen rail aanbieders. Het zal nog wel een paar jaar duren voor het volledig overal is uitgerold, maar de verbetering zit er aan te komen.
Helaas heeft Nederland inderdaad veel te veel aan bedrijven belooft en alles, maar toegelaten voor economische groei. Het is erg vervelend voor de bedrijven die nu investeringen hebben gedaan, maar als we willen dat ons land leefbaar blijft moeten we echt wel wat gaan doen aan natuurherstel. Misschien gaat deze regeling te snel, maar ik hoop wel dat we nu een keer er echt wat aan gaan doen en niet alleen maar over blijven praten.
Dit idee heb ik ook. Er wordt nog wel eens gezegd dat Nederland zo tolerant is, maar volgens mij lijkt onverschillig me een betere beschrijving. Pas als het iemand persoonlijk raakt boeit het men. Toeslagenaffaire? Boeie, geen last van. Natuur? Boeie, ik hoef geen gras te maaien in mijn tegeltuin.
En het helpt dan natuurlijk ook niet dat de meeste mensen geen idee hebben waar het over gaat, en dat lange termijn denken niet echt een sterke eigenschap is van de mensheid in het algemeen.
het stemgedrag van nederland wordt een stuk makkelijker te begrijpen als je in gedachte houdt dat de gemiddelde Nederlander niet meer in de schoolbanken zit, geen toeslagenouder is, niet met het OV hoeft of gaat, niet in de buurt van Schiphol of tata woont, al een woning heeft (die steeds meer waard wordt), niet in het onderwijs of de zorg werkt, niet mishandeld is door de politie want je zou ze niet dood bij een demonstratie vinden...
nieuws
Oldest
This magazine is from a federated server and may be incomplete. Browse more on the original instance.